Nya träningsrutiner – 5 tips

Tisdag kväll och veckan är igång helt klart, och många av oss är tillbaks från semester och ska nu hitta tillbaka till sina rutiner eller skapa nya.

Jag tänkte ge mina 5 bästa tips på hur motivationen till träning och fysisk aktivitet kan växa till liv igen:

  1. Pröva dig fram, vilket typ av aktivitet som passar just dig. Viktigt att det du gör känns helt rätt för just dig. Annars blir det ingen motivation.
  2. Kläder, finns möjlighet, är alltid nya träningskläder roligt, det är något jag gillar att förnya då och då
  3. Musik, skapa den perfekt listan för just dig, musik kan verkligen sätta igång stämningen inför och under ett träningspass.
  4. Träna tillsammans, tar det emot att träna själv så hitta en träningskompis med samma eller likvärdiga mål och kör.
  5. Planera in träning och vila, för att skapa en ny rutin eller helt enkelt komma igång kan det för många underlätta att bestämma vilka dagar i veckan träningen ska bli av och vilodagar behövs för återhämtning. Planera in lagom mängd tränings- och vilodagar som känns bra för dig.

Tycker du dessa tips är hjälpsamma?
Har du några egna tips du vill dela med dig av?

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras